Транспорт

Транспортний комплекс, що забезпечує потреби економіки області і населення, є найважливішим фактором геостратегічного потенціалу області.

Транспортна система регіону включає: 3 морських порти; 1 річковий порт; підрозділи залізниці; мережу автомобільних доріг; міжнародний аеропорт Миколаїв.

Протяжність мережі автомобільних доріг загального користування становить 4,7 тис. км, з них державного значення - 1,7 тис. км, місцевого значення - 3,1 тис. км. В області на автомобільних дорогах загального користування налічується 257 мостів і шляхопроводів загальною протяжністю 6,5 км.

Через область проходять міжнародні автомобільні транспортні коридори:

• Чорноморське економічне співробітництво з проходженням по Україні: Рені - Ізмаїл - Одеса - Миколаїв - Херсон - Мелітополь - Бердянськ - Маріуполь - Новоазовськ;

• Євразійський з проходженням по Україні: Одеса - Миколаїв - Херсон;

• Балтійське море - Чорне море з проходженням по Україні: Яготин - Ковель - Луцьк - Тернопіль - Хмельницький - Вінниця - Умань - порти Чорного моря.

Для перевезення пасажирів використовуються понад 2 тис. автобусів, які виконують рейси на 640 автобусних маршрутах загального користування.

Мережа залізничних колій в межах Миколаївської області становить 720 км.

Потужність залізничного вузла «Миколаїв» з переробки вантажів досягає 800 вагонів на добу. Операції з обробки контейнерів здійснюються цілодобово.

Залізничний вокзал у Миколаєві забезпечує взаємозв'язок області з іншими регіонами України, в т.ч. за напрямками: Київ, Одеса, Харків, Дніпро, а через них - міжнародне сполучення з іншими державами.

КП «Міжнародний аеропорт Миколаїв» має злітну смугу довжиною 2555 м, шириною 44 м.

В рамках реалізації концепції розвитку аеропорту до 2020 року планується реконструкція покриття аеродрому та аеровокзального комплексу, будівництво транспортно-логістичного центру. У майбутньому аеропорт зможе обслуговувати до 600 тис. пасажирів і до 120 тис. тонн вантажів на рік.

Наявність водних артерій та приморське розміщення визначили розвиток регіону як Бузько-Дніпровського транспортного вузла на узбережжі Чорного моря.

Портове господарство Миколаївщини має широкі можливості по перевантаженню і зберіганню металопродукції, технічних засобів, зернових культур, наливних і навалочних вантажів.

Миколаївська філія державного підприємства адміністрації морських портів України (Миколаївський морський порт) є одним з найпотужніших комплексів морських терміналів України. Порт має 23 причали, 19 з них, загальною довжиною 3638,8 м, задіяно у вантажно-розвантажувальних роботах. Виконанням таких робіт займаються портові оператори (стивідорні компанії). Товарообіг порту становить 9 млн.тонн на рік. У порту здійснюється перевалка навалочних вантажів (зернові, руди, кокс, вугілля), тарно-штучних (чорні метали, лом, чавун, риба свіжоморожена), наливних (нафтопродукти, рослинне масло).

Підприємство ТОВ «Морський спеціалізований порт Ніка-Тера» надає послуги з перевантаження усіх видів сипучих вантажів. Порт має 7 причалів загальною довжиною близько 1600 м, розвинений залізничний комплекс, можливість перевалки навалювальних, наливних і штучно-тарних вантажів, склади відкритого і закритого зберігання, 3 спеціалізованих вантажних району. Перевантажувальна потужність дозволяє здійснювати вантажно-розвантажувальні роботи обсягом до 7-8 млн. тонн вантажів на рік.

ТОВ «Порт Очаків» - порт з обробки вантажних, вантажопасажирських і поромних суден. Порт має 5 причалів загальною протяжністю 726 м, для обробки вантажів використовує грейферні самохідні крани.

Миколаївська філія АСК «Укррічфлот» (Миколаївський річковий порт) спеціалізується на переробці генеральних і навалювальних вантажів, а саме зернових, харчових, лісових вантажів, металобрухту, металопрокату, каменю буту, феросплавів, руди, глини, селітри, вугілля, коксу, пакетованих вантажів. Потужність порту з перевантаження вантажів становить 3,8 млн. тонн/рік.

ТОВ СП «НІБУЛОН» має сучасний приватний морський термінал з причалом для перевантаження зернових і олійних культур. Термінал використовується не тільки для відвантаження компанією «НІБУЛОН» власної сільськогосподарської продукції на експорт, а й для надання послуг іншим експортерам. Потужність терміналу становить 5 млн. тонн зерна щороку. Суднобудівний-судноремонтний завод «НІБУЛОН» у м.Миколаєві - це єдине в Україні підприємство, яке будує повнокомплектні судна. Також компанія «НІБУЛОН» реалізує комплексний інвестиційний проект з відродження Південного Бугу як головної транспортної магістралі Миколаївської області.

ТОВ «Евері» групи компаній OREXIM займає одну з провідних позицій на українському ринку з перевантаження меляси бурякової та рослинного масла. Через морський перевантажувальний термінал компанії «Евері» перевантажується до 40% виготовленої в Україні меляси. Вантажообіг терміналу становить понад 835 тис.тонн на рік, 36 резервуарів, перевантажувальна потужність - 1,5 млн. тонн вантажу на рік. Перевантажувальні потужності дозволяють одночасно працювати з автомобільним, морським і залізничним транспортом в усіх вантажних форматах.

Миколаївське підприємство «Термінал-Укрхарчозбутсировина» - сучасний портовий комплекс з прийому, зберігання і відвантаження харчових вантажів. Надає послуги з перевалки наливних, харчових вантажів, меляси і рослинного масла.

Лоцманську проводку судів в усі морські порти України здійснює філія «Дельта-лоцман» ДП «Адміністрація морських портів України». У складі філії - шість регіональних лоцманських підрозділів у північно-західній частині Чорного моря, в Дунайському, Бузько-Дніпровському та Азовському басейнах, у тому числі дві єдині морські і чотири портові лоцманські служби.

  • «Інвестиційна карта регіону»